Płodna próżnia | Tydzień 42 | Rok Kochania Siebie

Płodna próżnia

 

Tydzień 42 – Zadanie

 

Przygotowanie: skończ robić tę czynność, którą w danej chwili robisz.
Przejście: Umyj ręce, powoli i starannie, by symbolicznie zakończyć poprzednie działanie.
Teraz zdecyduj, ile czasu jesteś w stanie poświęcić sobie na ten eksperyment w danym dniu: 5 minut? 10? 15? A może nawet 30 lub całą godzinę?
Potem nastaw alarm na ten wybrany czas i wycisz telefon.
Usiądź lub połóż się wygodnie.
Daj sobie pozwolenie na samo bycie bez potrzeby robienia czegokolwiek lub reagowania na cokolwiek.
Poczuj swoje ciało.
Popraw się ewentualnie, żeby było ci wygodnie.
Puść tyle napięcia z ciała, ile możesz.
Gdzie go jest najwięcej?
Daj temu miejscu swoją uwagę i połóż tam ręce, jeśli chcesz.

 

Jak to jest tak nic nie musieć?

Co się w tobie uruchamia?
Czuj to, co czujesz – z ciekawością badacza i obserwatora.
Uruchom zmysły – co czujesz, widzisz, smakujesz, odczuwasz dotykiem ciała, słyszysz w sobie i wokół siebie?
Tylko zauważaj i puszczaj.
Oddychaj spokojnie i jeśli możesz wdychaj powietrze nosem kierując je do brzucha i napełniając go jak balonik, nie za głęboko, chodzi o spokojny równomierny oddech bez hiperwentylacji.
Zauważ, czy coś chce się narodzić/wyłonić z tej twojej płodnej próżni? Czy może na tu i teraz chce ona pozostać tylko i wyłącznie płodną próżnią?
Na co ty możesz sobie pozwolić?
Jakie emocje i myśli ci towarzyszą?
Kim jesteś w tym eksperymencie?
Jako kto go robisz? W którejś z twoich ról życiowych czy może bardziej holistycznie jako cała/-y ty?
Po prostu bądź aż do wybrzmienia alarmu.

Nie zrywaj się, gdy go usłyszysz.

Wyłącz go powoli, w swoim tempie.
Wstawaj powoli, z satysfakcją ze zrobionego dla siebie eksperymentu – tak jak to zrobiłaś/-eś jest dobrze (żadne z zadań nie jest tu na ocenę).
Czego się o sobie dowiedziałaś/-eś?
Jak możesz to wykorzystać w twoim życiu?
Co ewentualnie wyłoniło się z twojej płodnej próżni?
Na co mobilizujesz teraz swoją energię?
Zadanie możesz powtarzać tyle razy, ile poczujesz potrzebę.

Jeśli zaczęłaś/-ąłeś od krótkiego czasu, sprawdź, czy następnym razem chcesz go wydłużyć?

Powodzenia z zadaniem.

 

Daj znać w komentarzach, jeśli chcesz się z nami podzielić czymś ważnym dla Ciebie.
Jeśli masz pytania, też wrzuć je w komentarzach.
Masz znajomych, którym #rokkochaniasiebie może się przydać?

Opowiedz im o tym projekcie terapeutyczno-rozwojowym #rokkochaniasiebie i zaproś ich do grupy  “Chwila na Oddech – Rozwój i Radość Życia”

 

#całapolskakochasiebie #rokkochaniasiebie #maszmoc #daszradę

Uwaga: ten projekt nie jest psychoterapią indywidualną. Może Ci wiele pomóc, pewne sprawy sobie pooglądasz i rozwiążesz, natomiast trudniejsze osobiste tematy mogą wymagać wizyt u psychoterapeuty.

Nazwa projektu, teksty zadań terapeutyczno-rozwojowych oraz treść transmisji na żywo podlega prawu autorskiemu Copyright: Katarzyna Weiss.

Jeśli udostępniasz coś poza grupą, oznacz to proszę hasztagiem #rokkochaniasiebie oraz podaj źródło czyli naszą grupę Chwila na Oddech – Rozwój i Radość Życia i/lub stronę Chwila na Oddech z Kasią Weiss

Z góry i z dołu dziękuję!

 

 

Przeczytaj także: O świadomości siebie